Platformy pośredniczące w kontaktach między artystą tatuażu a klientem, takie jak INKsearch.co, kiedyś były traktowane jako alternatywa. Dziś to nowy sposób na umówienie wizyty w salonie tatuażu. Klienci wybierają je częściej, ponieważ są szybsze i bezpieczniejsze, a artyści mogą zachować porządek w swoich kalendarzach.
Pandemia spowodowała, że w kalendarzach artystów zapanował chaos. Ciągłe telefony i wiadomości z prośbą o przesunięcie lub odwołanie wizyty “na ostatnią chwilę”…., poza tym brak finansowego wsparcia i widmo przedłużającego się, drugiego lockdownu, spędzają sen z powiek menadżerom oraz właścicielom salonów tatuażu. Trzeba powiedzieć wprost – branża jest w potrzebie. Czy istnieje sposób, by temu zaradzić?
fot. System do zarządzania studiem – CRM od INKsearch.co
Krok pierwszy – tatuażysta to nie kosmetyczka!
Należy postawić wyraźną granicę między środowiskiem tatuatorskim, a branżą “beauty”. Tatuażysta nie świadczy usług z tej samej kategorii co fryzjer czy kosmetyczka – jest ozdobą trwałą. Z kolei zmiana wizerunku, jaką możemy otrzymać u barbera, w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym, to metamorfoza czasowa (w zdecydowanej większości przypadków). Dlatego, mimo że wszystkie wymienione profesje wymagają artystycznego zacięcia oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, ich wzajemne porównywanie budzi kontrowersje.
Korzystanie z narzędzi do zarządzania własnym biznesem, które są dedykowane całemu segmentowi beauty, znacznie utrudnia sprawną komunikację z klientem. Potrzeby właścicieli, menadżerów oraz samych tatuatorów znacznie wykraczają poza możliwości dostępnego na rynku oprogramowania.
fot. System do zarządzania studiem – INKsearch for Business
Obecnie INKsearch.co pracuje nad nowoczesnym systemem CRM, którego funkcje zostały sprofilowane pod kątem problemów, z jakimi od lat boryka się branża. Oprogramowanie powstaje w oparciu o sugestie i doświadczenia tatuażystów, osób na stanowiskach menedżerskich, a także właścicieli salonów. No bo kto inny lepiej zrozumie problemy branży, jak nie Twój dobry znajomy po fachu?
A więc – jakie rozwiązania oferuje system CRM?
- kalendarz – prosty i intuicyjny w obsłudze. Terminarze artystów można dowolnie modyfikować, zmieniając widok lub ustalając indywidualne godziny pracy dla każdego pracownika.
- automatyczne notyfikacje SMS – przypominają o każdym nowym zapytaniu od klienta, potwierdzeniu płatności czy nadchodzącym terminie. Zarówno klient, menedżer jak i artysta są na bieżąco ze wszystkimi zmianami w rezerwacji.
- historia klienta – jest automatycznie zapisywana w bazie. Z poziomu aplikacji można dokonywać zaawansowanej segmentacji klientów tworząc, na przykład, spersonalizowane listy dla każdego pracownika studia.
- integracja z platformą INKsearch.co oraz innymi komunikatorami społecznościowymi.
- pełna personalizacja konta – zarówno studyjnego jak i indywidualnego profilu artysty (wliczając w to możliwość edycji własnego portfolio). Dobra widoczność w sieci i sprawna komunikacja to podstawa, dlatego dane są automatycznie przekazywane na platformę INKsearch, gdzie klient może dokonać rezerwacji terminu.
fot. INKsearch.co – system CRM do zarządzania studiem tatuażu
Krok drugi – zarzuć sieci…, w sieci!
Zanim klient wyląduje na kozetce w studiu tatuażu, poszukuje większości informacji w sieci. INKsearch.co, pierwsza, polska platforma oferująca szybką i bezpieczną usługę rezerwacji sesji tatuażu online tylko w marcu 2021 roku wygenerowała aktywność sieciową, równą niemal 3 milionom. Analiza tak potężnych ilości danych umożliwiła precyzyjne określenie profilu przeciętnego entuzjasty sztuki tatuażu:
- blisko 80% to millenialsi lub osoby z tak zwanego “pokolenia Z”
- ponad połowę z nich stanowią kobiety,
- z przedziału wiekowego 18-34,
- komputer towarzyszy im na co dzień; czy to w pracy, czy w szkole.
Nietrudno się domyśleć, że zdecydowana większość zapytań o wolne terminy to wiadomości, spływające do menedżerów czy artystów za pośrednictwem: Messengera, direct messages na Instagramie, Tik-Toku czy aplikacji WhatsApp. Integracja systemu CRM z platformą INKsearch.co oraz najpopularniejszymi komunikatorami społecznościowymi pozwala uniknąć komunikacyjnego chaosu. Menedżer lub artysta może odczytać i odpisać na wszystkie zapytania z poziomu jednej aplikacji do zarządzania studiem.
Trudno mówić o chwilowej popularności platform bookingowych. Wszystko wskazuje na to, że tego typu strony są przyszłością branży tatuażu. To jasny sygnał dla posiadaczy biznesów, że czas pomyśleć o rozwoju swojego salonu (lub marki osobistej) w przestrzeni wirtualnej.
fot. System do zarządzania studiem – INKsearch for Business
Krok trzeci – daj sobie pomóc!
Wprowadzanie rewolucyjnych zmian w swoim systemie pracy wymaga jednak dobrej strategii i przede wszystkim – poznania produktu! Chociaż swoją premierę system CRM będzie miał dopiero w lipcu, wersja testowa jest dostępna w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) już w tej chwili. Właściciele studiów tatuażu, chcący skorzystać z oprogramowania “demo”, mogą skontaktować się z przedstawicielem marki INKsearch.co w środowisku tatuażu – Bartłomiejem Toczkiem.
fot. INKsearch.co
Kontakt:
Bartłomiej Toczek
tel.: (+48) 793 573 337
e-mail: mr.toczek@inksearch.co