Znajdź studio tatuażuBlog o tatuażachPraktyczne poradyTatuaż a siłownia – praktyczne informacje

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że po zrobieniu tatuażu, skóra potrzebuje czasu na regenerację. Jednak jak ma się tatuaż do ćwiczeń na siłowni? Czy rzeczywiście siłownia jest niewskazana po zrobieniu tatuażu? A jeśli tak, to ile dokładnie czasu powinno się odczekać do kolejnej wizyty na siłowni? Jakie ćwiczenia można wykonywać najszybciej po zrobieniu tatuażu? Dla wielu miłośników wysiłku fizycznego długi okres bezczynności jest nie do wytrzymania. Dlatego poniżej znajdziecie kilka praktycznych informacji i porad na temat wpływu ćwiczeń fizycznych na świeży tatuaż.

Tatuaż a siłownia. Mężczyzna z tatuażem na siłwoni

Kiedy można wrócić na siłownie po zrobieniu tatuażu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od kilku czynników, takich jak:
Stan tatuażu: skóra, na której znajduje się nowy tatuaż jest wyjątkowo delikatna i potrzebuje przynajmniej kilku dni na regeneracje. Jakiekolwiek ćwiczenia nie są wskazane, ponieważ mogą wydłużyć okres gojenia. Warto to uwzględnić w swoim planie treningowym.
Miejsce wykonania tatuażu a typ ćwiczeń: jeśli nie potrafimy wytrzymać kilku dni bez aktywności fizycznej, to powinniśmy przynajmniej ograniczyć się do ćwiczeń na te partie ciała, na których nie mamy świeżego tatuażu. Statyczny trening ramion będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli tatuaż znajduje się na nodze. Tak samo, jeśli mamy tatuaż na ramieniu, możemy pozwolić sobie na jogging. Trening na siłowni powinien być dobrany tak, aby nowy tatuaż nie był narażony na żadne podrażnienia.
Intensywność ćwiczeń na siłowni a tatuaż: podczas gojenia tatuażu należy ograniczyć intensywność treningów. Im cięższe ćwiczenia, tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia tatuażu. Gdy jesteśmy pochłonięci wymagającym treningiem, o wiele mniejszą uwagę poświęcamy zabezpieczeniu tatuażu i możemy o nim zapomnieć. Poza tym obfity pot spływający na nowy tatuaż może doprowadzić do uszkodzenia tuszu. Nie należy również zapominać o wielkości tatuażu. Im większy tatuaż, tym więcej czasu skóra potrzebuje na zagojenie. Intensywny trening niepotrzebnie obciąża osłabiony po zabiegu organizm.
Ubrania sportowe a tatuaż: ubrania sportowe (zwłaszcza dla kobiet) są obcisłe, a to nie służy nowemu tatuażowi. Tatuaż nie powinien ocierać się o odzież, ponieważ może to spowodować dodatkowe podrażnienia i w konsekwencji być jedną z przyczyn blaknięcia tatuażu. Z drugiej strony, ubranie nie powinno również być zbyt luźne, ponieważ może to narazić świeży tatuaż na kontakt z kurzem, brudem i doprowadzić do infekcji.
Tatuaż a siłownia: gojąca się skóra jest narażona nie tylko na podrażnienia, ale i bakterie. Dlatego też warto przyjrzeć się poziomowi higieny w siłowni, do której chcemy się udać po zrobieniu tatuażu.

Infografika przedstawiająca zasady, o jakich należy pamiętać przed wizytą na siłowni ze świeżym tatuażem.

Ćwiczenia fizyczne a tatuaż – problemy

Podsumowując, warto mieć na uwadze jakie konsekwencje może mieć dla naszego nowego tatuażu nieprzemyślana wizyta na siłowni. Przede wszystkim może ona wydłużyć czas gojenia, spowodowany ocieraniem tatuażu o obcisłe ubrania czy sprzęt na siłowni lub rozcieńczeniem tuszu przez obfity pot. Nieodpowiednie zabezpieczenie tatuażu na siłowni może również doprowadzić do infekcji. Nie wspominając już o tym, że zabieg wykonania tatuażu jest bolesny i wyczerpujący dla organizmu. Dlatego też nasza wydolność nieco spadnie.
Jeśli ktoś nie potrafi spędzić kilku dni bez ćwiczeń fizycznych, powinien odpowiednio zadbać o tatuaż. Ważne jest używanie odpowiednich kremów i stworzenie planu treningowego, który w jak najmniejszym stopniu będzie angażował partie ciała, na których znajduje się tatuaż.

Skomentuj